Chłopska Szkoła
Biznesu w konkursie
Europejskie Nagrody
Promocji Przedsiębiorczości 2014
Chłopska Szkoła Biznesu
zakwalifikowała się do konkursu Europejskie Nagrody Promocji
Przedsiębiorczości 2014! 8 maja 2014 r. odbyło się posiedzenie
Zespołu Kwalifikacyjnego krajowej fazy Konkursu "Europejskie
Nagrody Promocji Przedsiębiorczości w 2014 r." Zespół wybrał
2 projekty, które zostały nominowane do finałowej, europejskiej
fazy konkursu. Wśród szczęśliwców znalazła się Chłopska
Szkoła Biznesu (CSB), która startowała w kategorii "Promowanie
ducha przedsiębiorczości" (do konkursu zgłoszono działania
edukacyjne realizowane w latach 2008-2013).
Chłopska Szkoła Biznesu to ekonomiczna gra planszowa inspirowana historią przedsiębiorczych rzemieślników z XVIII-wiecznego ośrodka andrychowskiego. Gra jest prostą symulacją działalności gospodarczej dla 12-30 uczestników. CSB w atrakcyjny sposób ukazuje mechanizmy funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej, promuje postawę przedsiębiorczą, rozwija kompetencje społeczne graczy i świetnie integruje grupę. Wydawcą gry jest Małopolski Instytut Kultury
Nagroda w kategorii
Promowanie ducha przedsiębiorczości przyznawana jest za inicjatywy
na szczeblu krajowym, regionalnym i lokalnym, które promują
przedsiębiorczy sposób myślenia zwłaszcza wśród młodych ludzi
i kobiet.
Inicjatorem konkursu
Europejskie Nagrody Promocji Przedsiębiorczości jest Komisja
Europejska, która "...wskazuje i wyróżnia najlepszych
promotorów przedsiębiorstw i przedsiębiorczości w Europie,
przedstawia najlepsze przykłady zasad i praktyk w tej dziedzinie,
zwiększa świadomość społeczną na temat jej roli oraz zachęca i
inspiruje potencjalnych przedsiębiorców".
Konkurs Europejskie
Nagrody Promocji Przedsiębiorczości organizowany jest przez Komisję
Europejską od 2006 r. Polska corocznie bierze w nim udział.
Ministerstwo Gospodarki pełni rolę Krajowego Punktu Kontaktowego.
Od początku realizacji ENPP do roku 2014 nadesłano łącznie 184
wnioski konkursowe z całej Polski.
Konkurs ENPP adresowany
jest do organizacji krajowych, miast, regionów i wspólnot,
organizacji biznesowych, instytucji realizujących programy
edukacyjne jak również do jednostek samorządu terytorialnego,
które wspólnie z przedsiębiorcami realizują projekty w formule
partnerstwa publiczno-prywatnego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz