Chłopska Szkoła Biznesu




Ekonomiczna gra planszowa powstała w oparciu o projekt edukacyjny pod tym samym tytułem, realizowany przez MIK we współpracy z Towarzystwem Miłośników Andrychowa w ramach programu „Muzeobranie”, mającego na celu m.in. rozwój oferty małopolskich muzeów. Wykorzystując lokalne tradycje i historię chłopów-przedsiębiorców z XVIII-wiecznego Andrychowa, zorganizowano warsztaty edukacyjne dla szkół, ścieżkę tematyczną zwiedzania Izby Regionalnej Ziemi Andrychowskiej oraz wydarzenia muzealne pn. „Muzeobranie. Weekend muzealnych odkryć” 2007–2009.
W 2009 roku powstała prototypowa wersja ekonomicznej gry edukacyjnej, natomiast w 2010 roku, przy wsparciu finansowym Muzeum Historii Polski w ramach programu „Patriotyzm Jutra”, wydano jej nakład pilotażowy, który trafił do wybranych małopolskich szkół.

Celem podejmowanych działań było przede wszystkim tworzenie i promowanie edukacyjnych standardów kształcenia dla przedsiębiorczości z przywracaniem pamięci lokalnej historii. To interdyscyplinarne narzędzie edukacyjne pomaga zrozumieć współczesne zjawiska gospodarcze, rozwija kompetencje społeczne i uczy postawy przedsiębiorczej.

Więcej o Chłopskiej Szkole Biznesu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz